تبلیغاتی به وسعت تمام صفحه!

سه شنبه ۳۱ شهریور ۹۴، تینا کاظم سلطانی

صنعت تبلیغات موبایل در دو سال اخیر بیشترین رشد را در میان شیوه‌های مختلف تبلیغاتی داشته است. طبق آمارهای جهانی، هزینه‌ی پرداختی توسط تبلیغ‌دهندگان در تبلیغات موبایل، تنها در ایالات متحده، در سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۰ میلیارد دلار بوده و پیش‌بینی می‌شود این مقدار تا پایان سال ۲۰۱۶ به ۴۰ میلیارد دلار برسد.


پرسشی که هر نمایش‌دهنده‌ی تبلیغ دارد این است که چگونه می‌توان بیشترین درآمد را از نمایش تبلیغ در برنامه به دست آورد؟ در جواب این سؤال باید گفت که هیچ راه حل «همه‌فن‌حریفی» در گستره‌ی شبکه‌ی تبلیغات موبایلی وجود ندارد. اما جای نگرانی نیست! خوب است بدانید که یک نوع از تبلیغات وجود دارد که همواره با دلایل متنوعی به توسعه‌دهندگان پیشنهاد می‌شود و آن چیزی نیست جز تبلیغات تمام‌صفحه!



با نگاهی دقیق به آمارهای موجود درباره‌ی تبلیغات تمام‌صفحه به این نتیجه می‌رسیم که استقبال کاربران از این نوع تبلیغ به مراتب بیشتر از انواع دیگر تبلیغات می‌باشد. همچنین تجربه‌ی کاربری بهینه در این نوع از تبلیغات، بی‌شک از اهمیت بالایی برخوردار است. تبلیغات تمام‌صفحه در صورت پیاده‌سازی صحیح،‌ مداخله‌ای در روند استفاده‌ی کاربر از برنامه ایجاد نمی‌کند. با توجه به ماهیت این نوع تبلیغ، در هنگام به‌کارگیری آن‌ها در بازی‌ها، فرآیند نمایش تبلیغ اختلالی در روند بازی برای کاربر به وجود نمی‌آورد. به عنوان مثال، کاربر، تنها زمانی تبلیغ را مشاهده می‌کند که در حال رفتن از مرحله‌ای به مرحله‌ی دیگر در بازی می‌باشد و در هنگام اجرای بازی تبلیغی برای وی نمایش داده نمی‌شود.


تبلیغات تمام صفحه