راهکارهایی برای بهینه‌سازی تبلیغات در عدد

يكشنبه ۱۷ اسفند ۹۳، مهدی قریشی


همزمان با گسترش استفاده‌ی کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک از تبلیغات موبایل، طراحی و برنامه‌ریزی کمپین‌های تبلیغاتی در این زمینه نیز روزبه‌روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به طور کلی اثربخشی تبلیغات با توجه به بستر تبلیغاتی، به عوامل متعددی بستگی دارد. در این میان در نظر گرفتن چند نکته درباره‌ی تبلیغات هدفمند در عدد قابل توجه است که در این مطلب به توضیحاتی درباره‌ی آن‌ها می‌پردازیم:


استفاده از تنظیمات هدفمندی:


تنظیمات هدفمندی از مهم‌ترین امکاناتی است که عدد در اختیار تبلیغ‌دهندگان قرار می‌دهد و باعث می‌شود تا تبلیغ یک برنامه، وبسایت یا محصول تنها برای کاربرانی نمایش داده شود که مخاطبان اصلی یک تبلیغ می‌باشند. عدد امکانات متنوعی را برای هدفمندی تبلیغات در نظر گرفته‌است که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها اثربخشی تبلیغ خود را تا حد قابل توجهی افزایش دهید.


هر کدام از امکانات هدفمندی عدد با در نظر گرفتن نوع تبلیغ، می‌تواند شما را در انتخاب مخاطب اصلی تبلیغ یاری نماید. هدفمندی موضوعی یکی از مهم‌ترین امکانات هدفمندی در عدد است که با استفاده از آن می‌توانید تبلیغ خود را برای کاربرانی نمایش دهید که در حال استفاده از برنامه‌هایی با موضوع مرتبط با تبلیغ شما می‌باشند. به عنوان مثال اگر تبلیغ شما مرتبط با موضوع سرگرمی است، می‌توانید تنظیمات هدفمندی موضوعی آن را روی دسته‌بندی «بازی و سرگرمی» قرار دهید.


هدفمندی موضوعی


هدفمندی زمانی نیز می‌تواند تأثیر به سزایی در میزان استقبال از تبلیغ شما داشته باشد. با کمک این نوع هدفمندی، شما می‌توانید تبلیغ خود را فقط در ساعات مشخصی از شبانه‌روز نمایش دهید. تجربه نشان می‌دهد که میزان استقبال کاربران از برخی تبلیغ‌ها در ساعات مختلف روز متفاوت است. مثلاً کاربران در ساعات بعدازظهر یا شب،‌ تمایل بیشتری به دانلود یا خرید بازی‌ها دارند؛ بنابراین اگر موضوع برنامه‌ی شما مرتبط با «بازی و سرگرمی» است می‌توانید تبلیغ خود را در این ساعات به کاربران نمایش دهید.


همچنین در استفاده از تنظیمات هدفمندی جغرافیایی می‌توانید بنر تبلیغ خود را با توجه به استان مورد نظر طراحی کنید. به طور کلی کاربران نسبت به تبلیغاتی که به صورت هدفمند برای آن‌ها طراحی شده باشد، استقبال بیشتری نشان می‌دهند. به عنوان مثال اگر هدف تبلیغ شما کاربران یک استان خاص می‌باشند، نوشتن نام آن استان در بنر می‌تواند در زمینه‌ی جذب کاربران به تبلیغ مؤثر باشد.


هر کدام از امکانات هدفمندی درنظرگرفته شده در عدد با توجه به بازخورد کاربران نسبت به تبلیغ‌های مختلف طراحی شده است که شما می‌توانید با توجه به ویژگی‌های تبلیغ خود، از آن‌ها استفاده نمایید.


استفاده از بنرهای تصویری:


با بررسی کمپین‌های مختلف تبلیغاتی به این نتیجه می‌رسیم که کاربران از تبلیغ‌هایی که طراحی گرافیکی بهتری دارند،‌ استقبال بیشتری می‌کنند و درصد کلیک شدگی (نسبت تعداد کلیک‌ها به تعداد نمایش) در این تبلیغ‌ها به میزان قابل توجهی بیشتر است؛ بنابراین با  طراحی بنرهای گرافیکی با کیفیت، می‌توانید میزان استقبال کاربران از تبلیغ خود را افزایش دهید.


در عدد شما می‌توانید تبلیغ خود را با سه نوع بنر نمایش دهید: تبلیغ متنی، تبلیغ تصویری و تبلیغ متحرک. تبلیغ‌های متحرک با فرمت GIF، نسبت به تبلیغات تصویری ثابت، غالباً با استقبال بیشتری مواجه می‌شوند. همچنین تبلیغ‌های تصویری نسبت به تبلیغ‌های متنی جذابیت بیشتری دارند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای اثربخشی بیشتر تبلیغ خود، به جای استفاده از تبلیغ متنی، از تبلیغ‌های تصویری یا متحرک استفاده کنید.


تبلیغات متنی و تصویری


استفاده از بنرهای متنوع:


افزایش تنوع بنرهای یک تبلیغ عموماً افزایش استقبال کاربران را به همراه دارد. در صورتی که قصد دارید کمپینی را به صورت بلندمدت در عدد آغاز کنید،‌ بهتر است با طراحی چند بنر گرافیکی جذاب، استقبال کاربران نسبت به تبلیغ را افزایش دهید. می‌توانید به صورت مداوم بنرهای تبلیغ خود را تغییر دهید یا به صورت همزمان از بنرهای مختلفی برای تبلیغ خود استفاده کنید.


طراحی مناسب صفحه‌ی فرود:


اگر مقصد تبلیغ شما یک وبسایت است، به خاطر داشته باشید که کاربرانی که روی تبلیغ شما کلیک می‌کنند، وبسایت شما را با استفاده از موبایل مشاهده خواهند کرد؛ بنابراین در صورتی که صفحه‌ی فرود، دارای طراحی ویژه‌ی موبایل (Mobile View) باشد، کاربران راحت‌تر می‌توانند آن را مشاهده کنند. طراحی ویژه‌ی موبایل و کم‌حجم بودن صفحه‌ی فرود در تأثیرگذاری تبلیغ وبسایت‌ها تأثیر به‌سزایی دارد.